Fast i soffan

Sitter fast i soffan. Inte bokstavligt talat, men nästintill. Det upptäcktes ju som sagt senast jag var in att mitt bäcken är snett och ischias-nerven ligger i kläm. Sista dagarna så har ischias-smärtan bara blivit värre och värre. I fredags tvingade jag mig att gå upp med Molly till dagis, en vanlig promenad dit tar 5 minuter inkl kiss-paus och nosande bl.a. I fredags tog den promenaden 20 minuter. Lämnade av bebis och tog sen bussen ner på stan. Hade bokat in en grann-tjej att ta Molly till dagis på hennes väg till skolan,men jag hade tid på banken kl 12.00, så jag måste ändå ner till stan. Kände att det då var enklast att göra det direkt på morgonen via buss, så jag skulle slippa gå ner. Pinade mig igenom fm på jobbet, vid mig icke höj -och sänkbara skrivbord. Fick allt klart på banken och fortsatte pina mig igenom jobbet. Sen skulle jag bara ta mig hem... En vanlig promenad på 7-10 minuter tog mig 25 minuter! Låg utslagen i soffan tills jag skulle hämta Molly. Fick tag på underbara grannen och fick låna deras bil, så jag fick hem Molly och kunde även åka på lilla affären och handla lite mat. Satt sen fast i soffan resten av kvällen, tills jag lyckades ta mig till sägen vid 2-tiden. Vaknade på lördag av att ryggen var lite bättre, så jag tog en varm dusch och gick sen ut med Molly och en boll. Molly var överlycklig som fick springa och leka i snön medan jag stod och höll på att gå sönder. Men vad gör man inte för sin lilla älskling!!! In och vila tills jag skulle ner till min underbara extrasyster Lisa för en fika och äntligen få träffa hennes pv R. Molly fick leka med R´s dotter D och dom hade hur roligt som helst med kurragömma! Fikade och myste tills mamma hämtade upp mig och Molly. Hem med Molly och vi åkte ut på hockeyn. Kände att jag måste få träffa folk, men det var bland det värsta jag varit med om. Inte nog med ytterligare en storförlust,men ischias blev extrem! Tur jag hade Hasse bredvid mig så jag kunde lägga över benet på hans ben och luta mig mot honom. Väl hemma så bjöd jag lilla mamma på middag, svamp-gratinerade toast och god sallad. Vi slog sen igång "Eclipse" och mamma skulle bara se en stund, innan hon åkte hem. När filmen var slut, så var mamma fortfarande kvar! :) Vi började sen att prata, nåt vi inte gjort på väldigt väldigt länge. Jag fick ur mig exakt hur jag mår, hur jävla elak jag vet att jag är, hur otrevlig jag är och att det inte är meningen. jag vet hur illa jag behandlar folk, men jag rår inte för det och det är så fruktansvärt jobbigt att må så här när folk inte förstår... När jag väl kom i säng var klockan återigen vid 2-tiden. Fick låna spikmatta av finaste Lisa, som jag la mig på. Tog en sömntablett för att få sova, men det gick inget vidare. 1-2 timmars effektiv sömn. Vaknade imorse av att jag inte kunde röra mig. Endosmärtorna var fruktansvärda, bäckenet och ischias var extrema. Mamma är på väg hit nu för att ta ut Molly, som fortfarande sover. Sen ska mamma få hjälpa mig att klä på mig så vi kan åka ut och hälsa på kusinen och få träffa nya lilla bebisen. Skulle gå på bio ikväll, som jag mamma och mormor planerat sen länge. Men nu får jag stanna hemma. Jag är så less på det här nu så jag vet inte vad jag ska ta mig till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0