Att kämpa med vikten

Att leva med endometrios gör att man kan tvingas genomgå flertalet hormonbehandlingar. En del fungerar, en del inte och då får man testa nåt nytt. Det som dock kommer gratis med varje hormonbehandling är biverkningar. En av de vanligaste biverkningarna är viktuppgång. Jag har på sista 2 åren gått upp totalt 20 kg (nåt kg hit eller dit). Att lyckas gå ner 20 kg är inte det lättaste. Har man ätit sig upp i vikt, så är det en sak. Då kan man underlätta genom att lägga om kosten, träna, röra på sig osv. Men när det gäller hormoner så är det inte så lätt. Till slut fick jag äntligen tag i en dietist. Vi har träffats, pratat kost, vägt mig och det har nu gått drygt 2 månader.
 
Hoppas det är okej att få "skryta" lite över sig själv här, men jag är så otroligt glad nu!!! I våras, när jag började träna och tänka på vad jag äter, så mätte jag lite kroppsdelar och vägde in mig på en startvikt. Idag mätte jag om och blev så stolt och glad över mig själv!
 
I våras såg det ut så här:
 
Vikt: 81.6 kg
Lår: 62 cm
Höft: 112 cm
Mage: 109 cm
Överarm: 33 cm
 
Nu ser det ut så här:
 
Vikt: 76.2 kg
Lår: 59.5 cm
Höft:110 cm
Mage: 106 cm
Överarm: 30 cm
 
Wiiii!!!! Det händer ju verkligen saker!!!! Jag är så otroligt glad över detta!!! Nu är det bara att fortsätta så här, så ska jag nog snart vara nere på min målvikt! Eller snart är väl att ta i, men inom 1 år iaf hade jag tänkt tappa minst 15 kg!!!

Kommentarer
Postat av: Micke.S

Den efterlängtade boken om kopplingen mellan kosten och våra moderna sjukdomar är nu klar, rekommenderas varmt !

http://gluten-celiaki.blogspot.se/2012/07/boken-om-kopplingen-mellan-kost-och.html

2012-07-18 @ 10:21:16
Postat av: S.

Bra jobbat Pernilla! Klart du får vara stolt över dig själv. Det får man, så länge man går ner på ett hälsosamt sätt och sådär. Jag vet hur svårt det är, och då har jag inte ens några mediciner att "skylla på" utan sånt som mat, stress, sömn och brist på träning. Även om man vet vad som krävs så är det inte lätt. Heja heja!

2012-07-20 @ 16:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0