Inlagd som en saltgurka, igen...

För två veckor sedan åkte jag in på en akuttid och var inlagd på avdelningen 40 min senare. Det hela slutade med att spiralen skulle bytas ut och jag hamnade på IVA i 12 timmar där dom tryckte i mig morfin intravenöst var 20:de min fram tills jag kom upp på avd igen. Då hade min värsta mardröm till läkare gått på och börjat jobba vilket ledde till att han sa följande när han kom in till mig på ronden:
"Ja det är ju ingen idé att jag ens lägger en pcb då du ändå inte tycker att dom jag sätter hjälper, så det är inte så mycket annat jag kan göra för dig".
Sen lämnade han rummet, lika trevlig som alltid!
Jag stod ut fram till em/kvällen. Fick då en morfintablett som inte gav nån verkan och jag bad om en pcb. Men inte kom X upp, utan han skickade upp bakjouren istället! Hon gjorde ett fenomenalt jobb och smärtorna gav med sig. När jag vaknade på morgonen så var allt som vanligt igen - smärtor like hell! Då kommer nästa vansinniga läkare och skickar helt sonika hem mg! Spenderade resten av söndagen i soffan hemma hos föräldrarna. Hela måndag låg jag och grät hemma i soffan, medan underbara Linda kom upp 4 gånger under dagen och gick ut med Molly.

Sen har det varit upp och ner men jag har stått ut så mycket jag kunnat. i onsdags hade vi endo-träff och jag blev sämre och sämre. Det slutade med att jag utslagen i soffan och tog mig inte upp. Tjejerna övertalade mig att åka in och jag fick sällskap av min lilla honey bunny och underbara S. Efter 2.5 timme på akuten och en pcb så blev jag inlagd, igen. Fick ytterligare en pcb vid 2-tiden i natt innan jag lyckades slumra till vid 3-tiden. Fram tills nu har jag fått ytterligare 3 pcb och 30 mg EXTRA morfin utöver mina vanliga dos på 30 mg x2 och ändå är jag inte ens i närheten av att vara smärtfri. Pcb hjälper i max 15 min innan smärtorna börjar om igen.

Efter samtal med min läkare så tyckte hon inte att det är nån idé att lägga fler pcb utan jag ska använda värmedynor istället och ta en sömntablett så jag får sova och återhämta mig!!! När inte morfin hjälper, hur ska då en jävla värmedyna hjälpa??? Jag har sömntabletter själv och jag sover av dem men jag är ju inte utsövd av dem! Jag behöver få återhämta mig, få tillbaka ork och kraft så jag fixar att fortsätta kämpa och tackla smärtorna ett tag framöver...

Jag känner mig så fruktansvärt ensam, utlämnad och hjälplös just nu.

Har inte så mycket ork att skriva, smärtorna är extrema av nya medicinen, vilket jag visste om, men jag visste inte att dom skulle vara så här extrema! Kommer skriva när jag orkar, får se när nästa gång blir. Kanske nästa inläggning eller en annan dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0